Friday, August 19, 2011

Piala Malaysia : Group A

#MuhdShamil

Memandangkan aku tak de kerja sekarang, jadi aku nak up entry ni untuk menghangatkan lagi hati-hati para penyokong pasukan bertanding. Aku bukanya nak meramal siapa juara, siapa jadi team ayam, siapa tewas di suku akhir tetapi aku hanya nak beri pendapat. Jadi tak perlu lah kata aku ni bomoh ke dukun ke. Ini sekadar pendapat dan tak perlulah juga nak panas-panas bontot kalau aku cakap team korang boleh pergi suku akhir jer, Ini pendapat aku.

Okay, kita mulakan dengan kumpulan A yang dibarisi oleh Kedah, Perak, Sabah dan Johor. Bagi Aku Kedah dan Sabah akan layak. Kedah yang pada peringkat awal liga dulu dah nak jadi macam Perlis tapi sejak tukar coach ni aku lihat dah nak kembali seperti dulu dan aku yakin dalam saingan Piala Malaysia ni Kedah mampu memberi saingan dengan syarat Baddrol Bakhtiar belum ke Wigan. Kehkehkeh.

Perak pula aku tengok bakal menghadapi kesukaran untuk lepas group stage, ya lah, penyerang profilik mereka, Akmal Rizal, kapten mereka, Shahrul Nizam, penjaga gol mereka, Nasrill dan 2 lagi player utama kena gantung 5 game kalau tak silap. Masa main liga pon mereka berlima ni selalu beraksi tu pon cukup-cukup makan jer. Di atas nak harapkan siapa ? Syafiq Jamal ? lainlah kalau mamat Jali Umar tu ada, kehkehkeh, tapi aku tak tahu la macam mana dengan player-player pinjamana diorang.

Bagi Sabah yang sinonim dengan isu PPRT, kehkehkeh, aku tengok ada potensi untuk layak. Ya lahh, tengok la rekod mereka dalam Liga Super tambah-tambah home game mereka. Mereka ni punyai banyak kelebihan, dari corak taktikal ke atmosphere stadium dan juga Ultras mereka yang pasti buat player-player lawan cair. Kehkehkeh.

Last sekali Johor, aku rasa bakal jadi team sayur ni, ye lah, tengok lah posisi mereka dalam Liga Perdana kan, tapi aku pon tak boleh nak ulas panjang pasal team ni sebab aku tak pernah tengok pon cara diorang main di zaman kejatuhan sekarang ni, kehkehkeh. Tapi aku tengok result friendly baru ni dia sepak team adik dia, Johor FC sampai 4-0.

Kesimpulanya, untuk group A ni aku rasa Kedah dan Sabah boleh melangkah ke peringkat seterusnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...