Thursday, August 11, 2011

Germany Calon Juara Baru

Germany di bawah bimbingan Joachim Low akhirnya berjaya menamatkan badi kekalahan di tangan Brazil sejak beberapa tahun lalu apabila berjaya menundukkan 'Samba Boys' dengan jaringan 3 berbalas 2.

Penulis tidak mahu mengulas panjang kerana ia tiada kaitan dengan penulis, penulis cuma ingin nyatakan apa yang penulis dapat hasil daripada berjaga sampai pagi menonton perlawanan persahabatan tersebut. Jadi seperti biasa, ulasan ala Tun Mahathir.



Germany
1- Mereka mempunyai youngsters yang berkualiti, tak mustahil World Cup 2018 mereka juara.
2- Pace game mereka memang terbaik ! game tidak bosan la, percubaan demi percubaan, through ball-through ball yang AMAZING !
3- They are very good in defending
4- Mereka ada skuad yang seimbang, ada yang berpengalaman ada yang muda. so, tak ada la lack of leadership macam Malaysia tanpa Safiq Rahim dan Aidil Zafuan
5- Dan yang paling mengagumkan mereka tak bergantung kepada seseorang player sahaja, dalam game semalam mereka tak guna khidmat Sami Khedira dan juga Mesut Ozil

Brazil
1- Youngsters mereka juga berkualiti, eventhough ada sesetengah tu yang overrated
2- Game semalam jadi menarik sebab Germany main laju, Brazil pon main laju tak macam game Spain dan Italy, game slow.
3- Banyak bergantung kepada individual skills kerana pemain mereka skillful.
4- Not so good in defending, maybe sebab tak ada Maicon ? kehkehkeh

Jadi disini jelas sekali menunjukkan Germany mempunyai hampir segalanya untuk menjadi jaguh baru bolasepak dunia dan mampu untuk menendang Spain untuk merampas ranking nombor satu dunia kerana Spain dilihat GAGAL tanpa tonggak World Cup 2010 mereka seperti Puyol, Capdevila, Fabregas dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...