Monday, July 25, 2011

Siapa Tidak Patriotik, FAM Atau Penyokong ?


3 hari menjelang perlawanan terbesar skuad negara, Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) kembali menjadi 'target' utama para penyokong bolasepak tanah air yang meluahkan rasa kecewa apabila FAM meletakkan harga tiket yang agak tinggi untuk perlawanan tersebut.

Tiket grandstand berharga RM50, terbuka RM30 dan RM5 untuk kanak-kanak bawah 12 tahun. Segelintir penyokong bolasepak melontarkan persoalan siapa yang tidak patriotik sebenarnya? FAM atau penyokong yang tidak hadir ke stadium dek kerana harga tiket yang mahal?

FAM 'bising' megharapkan para penyokong memenuhkan Stadium untuk memberi sokongan moral buat wira-wira negara. Satu lagi persoalan timbul, sokongan moral atau sokongan keewangan? ya, saya yakin ramai yang mampu beli, tetapi tahukah FAM bahawa penyokong negara datang dari pelbagai lapisan ? bukan semuanya mampu.

Apa salahnya turunkan sedikit harga tiket? rugikah FAM? perlawanan pada Khamis ini bukan menentang kelab gergasi EPL, perlawanan ini jauh lebih penting, perlawanan yang mempertaruhkan maruah dan nama negara. Bertimbang rasa lah sedikit, tempat duduk VVIP & VIP boleh pula bagi percuma dekat orang yang kebanyakannya tidak tahu tentang bolasepak. Hanya tahu guna Blackberry mereka sahaja semasa perlawanan berlangsung. 

2 comments:

  1. Boleh kongsi pendapat ni di FB saya tak? topik yang menarik untuk diperkatakan, untuk buka mata-mata orang atas. - ARI

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...