Thursday, July 21, 2011

Farizal & Subra Cuba Ketuk Pintu Skuad Raja


Pemain pertahanan kental Kelantan, S.Subramaniam dan penjaga gol Negeri Sembilan, Farizal Marlias mencuri perhatian para penyokong bolasepak negara apabila mempamerkan aksi mantap dalam perlawanan menentang kelab gergasi eropah, Chelsea yang berkesudahan Malaysia tumpas tipis 0-1.

Subra yang corak permainannya ala Fabio Canavaro dipilih sebagai pemain terbaik perlawanan apabila berjaya menjalankan tugasnya dengan baik sekali. Tiada rasa gementar di wajah Subra. Beliau tenang menjalankan tugas sambil dibantu oleh 'orang besi' Malaysia, Norhafiz Zamani Misbah.

Kebuntuan akibat tidak dapat membolosi gawang Malaysia jelas terpampang diwajah antara pemain terbaik dunia seperti Torres, Anelka dan Drogba apabila pintu gol negara dikawal baik oleh bekas penjaga gol nombor 1 negara suatu ketika dahulu sebelum mengalami kecederaan teruk.

Impian Farizal Marlias untuk kembali merampas posisi penjaga gol negara semakin cerah apabila beliau berjaya menafikan beberapa percubaan merbahaya pemain Chelsea. Bagi Subra pula, peluang kali kedua yang diberikan untuk mewakili negara digunakan sebaik mungkin apabila berjaya mengekang asakan demi asakan yang dilancarkan lawan.

Penulis yakin, ketua jurulatih pasukan senior negara, Dato' K.Rajagobal pasti menyaksikan siaran langsung perlawanan tersebut dan penulis juga berharap agar coach Raja membuat pilihan tepat, dan akan memanggil hanya yang terbaik, semuanya ditangan beliau.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...