Wednesday, July 20, 2011

Kesian Pahang, Peluang Kelantan


Apa dah jadi, apa dah jadi, sampai sekarang tak menang lagi. Apa dah jadi Pahang ? Tok Gajah ohh Tok Gajah. Tak cukup dengan tersingkirnya ke Liga Perdana musim hadapan, Pahang mungkin terlepas slot terakhir untuk melayakkan diri ke saingan Piala Malaysia nanti apabila ditendang pasukan di tempat ke 5 Liga Perdana musim ini, Sime Darby dalam perlawanan play-off pertama semalam.

Pasukan yang digelar pasukan 'diraja' ini pernah menewaskan juara Liga Super 2011, Kelantan, pernah tewaskan Selangor tetapi dimalukan oleh Sime Darby ? penulis hairan, apa sudah terjadi kepada pasukan bimbingan bekas pemain kebangsaan, Dollah Saleh ini ? 4-0 bukan kekalahan kecil, bolehkah Pahang bangkit di Stadium Darul Makmur ? atau Sime Darby lakukan kejutan dengan layak buat kali pertama ke Piala Malaysia ?

Famirul (paling kiri)

Disebalik nasib malang menimpa Pahang, pihak pengurusan Kelantan mungkin sedang bersiap sedia untuk menyambar pemain dari pasukan Tok Gajah. Famirul Asraf Sayuti, penyerang pasukan Pahang yang berasal dari Kelantan dikatakan menjadi sasaran utama Kelantan disamping Azamuddin Mohd Akil. Mengikut peraturan, pasukan yang bertanding di Piala Malaysia boleh bawa masuk pemain dari pasukan yang tidak beraksi di Piala Malaysia secara loan.

Penulis berpendapat, ini peluang terbaik The Red Warriors untuk menambahkan sengat di barisan serangan yang sejak akhir-akhir ini dilihat agak tumpul selain terlalu bergantung kepada 'kaki gol' Norshahrul Idlan Talaha yang mungkin akan sibuk dengan urusan di pasukan kebangsaan. Jika Famirul ke Kelantan, penulis yakin, sengat pasti lebih berbahaya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...