Tuesday, July 12, 2011

Patriotik Rimau Atau Fanatik Gunners ?

Jersey biru atau jersey merah ? Norshahrul atau Van Persie ? Khairul Fahmi atau Wojciech Szczesny (Saya tidak copy nama ini , ini hasil usaha saya sendiri!) Rajagobal atau Arsene Wenger ? banyak persoalan yang ingin penulis lontarkan kepada anda semua mengenai perlawanan persahabatan pertama skuad kebangsaan dengan pasukan-pasukan gergasi EPL , Arsenal jadi pasukan yang paling berani , mereka yang pertama akan turun menentang skuad Harimau Malaya dan seterusnya diikuti oleh Liverpool dan Chelsea.

Yang mana anda sokong ? Malaysia atau salah satu kelab EPL tersebut ? Shirt On , Fear Off ! Masihkah anda ingat tragedi 18 & 20 Julai 2009 ? ingat ? sudah lupa ? 


Haaa ! dah mai dahhh , dah ingat kan ? masa Stadium Nasional Bukit Jalil bertukar menjadi Stadium Old Trafford. Masa Malaysia tewas 2-3 dan 0-2 kepada Manchester United. Kesian pemain Malaysia ketika itu , malu yang teramat , bukan sebab tewas , tapi sebab peminat !

Cukuplah dengan tragedi memalukan beberapa tahun yang lalu menjadi pengajaran. Penulis tidak nafikan , penulis juga salah seorang peminat Man Utd , tetapi jika diberi pilihan antara pasukan Malaysia dan Man Utd, sudah pastinya Malaysia di hatiku.

Penulis tak ingin mengulas panjang m penulis hanya berharap , kepada yang akan ke Stadium Nasional Bukit Jalil akan memberi sokongan sepenuhnya kepada Harimau Malaya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...