Friday, September 16, 2011

United Vs Chelsea : United Side

#MuhdShamil

18 September 2011 bakal menjadi satu tarikh keramat dalam sejarah bolasepak England malah di dunia apabila perlawanan diantara team paling power di atas muka bumi, Manchester United akan menunggu team paling angkuh, Chelsea di Old Trafford.

Perlawanan ini bakal menjadi perhatian di seluruh dunia, tak kira Malaysia, Fiji, Jepun mahupun Sepanyol. Di mana semua penyokong team lain selain Man Utd bakal bergabung dan memberi harapan berterusan kepada Chelsea, kerana hanya Chelsea yang dilihat dapat menggugat Man Utd.

Wakil Arsenal dijangka akan mengadakan rombongan budak-budak tadika kat sana ke Old Trafford manakala pihak Liverpool pula dijangka akan membawa almari piala mereka bersama, tidak lupa juga Spurs yang akan bawak wife si Van Der Vart. It will be an outstanding atmosphere at the theater of dreams pada hari ahad ini.

Bagi aku, aku juga berpendapat hanya Chelsea yang baru ni jer yang boleh nak kasi fight sama United tapi kemenangan tetap berpihak kepada United tambahan pula bermain di Old Trafford. Sekarang, Sir Alex Ferguson hanya punyai satu masalah iaitu siapa yang patut diletakkan di tempat Tom Cleverley.

Tom Cleverley terpaksa disisihkan akibat kecederaan selepas diterjah keras oleh si bangang bernama Kevin Davies semasa Bolton dibelasah bagai Arsenal baru-baru ini. Seperti yang korang tahu, Tom Cleverley yang digandingkan dengan Anderson ni dah naikkan tempo game United yang sudah lama dilihat agak slow, semenjak perginya mamat bernama Cristiano Ronaldo dan Carlos Tevez (sekarang slow) tinggal Rooney sorang.

Dulu, United banyak seri, tapi sekarang semua menang, menang besar pulak tu, ni semua kerana barisan tengah bermain laju dan juga persefahaman yang mantap. Jika dulu Nani-Scholes-Fletcher-Valencia digandingkan sudah terbukti cukup power sehingga boleh menang Liga (Masa ni, hanya Nani dan Valencia yang laju)

Sekarang, gandingan antara Young-Cleverley-Anderson-Nani (Semua laju dan power!) sudah memperlihatkan potensi sebagai juara apabila mudah terajang jiran sebelah masa di Community Shield, beat Arsenal, Spurs dan juga team Kevin Davies gila, Bolton. 

Siapa nak ganti Cleverley ?! Carrick ? mamat ni out, bagi aku, Giggs saja yang boleh ganti, walaupun dah tua, tapi pace masih ada dan di ni tak perlu kelajuan untuk buat hantaran-hantaran bahaya. Dia bijak. Jadi pilihan aku Young-Giggs-Anderson-Nani.

Di posisi lain, Alex tak punyai sebarang masalah.

Goalkeeper ? De Gea hebat, Lindergaard mantap - my choice - David De Gea

Defender ? Hanya Vidic dan Rafael yang injured - my choice - Smalling-Jones-Ferdinand-Evra

Midfield ? Seperti di atas tadi - my choice - Young-Giggs-Anderson-Nani

Striker ? ape ade hal ? United ada 7 orang striker, Welbeck je yang injured - my choice - Rooney-Chicharito


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...