Saturday, September 24, 2011

Kelantan Kempunan

#MuhdShamil

Penyandang juara Piala Malaysia, Kelantan sekadar mencatat keputusan seri 1-1 menentang Johor FC di Stadium J-Corp Pasir Gudang.

Hasrat anak didik Dato' M.Karathu untuk mengutip 3 mata penuh tidak kesampaian apabila corak permainan tidak kemas yang dipamerkan skuad Kjiang sejak kebelakangan ini dilihat masih belum dapat diselesaikan. Permainan yang kucar kacir membuatkan para pemain kerap melakukan kekasaran.

Tuan rumah bermula garang dan berjaya membuka tirai jaringan seawal minit ke 2 perlawanan apabila pemain nombor 33, Akmal melakukan satu rembatan padu kearah pintu gol Kelantan lalu tertampan di kaki Farisham Ismail sekaligus menerjah jaring untuk Johor FC berada di depan.

Terkejut dengan jaringan tersebut, Kelantan terus melancarkan serangan, hasilnya, Kelantan berjaya menyamakan kedudukan apabila Azzamuddin Akil menguis masuk bola dari sudut yang agak sukar sekaligus mengakhiri kemarau gol beliau.

Selepas itu, perlawanan bertukar hambar, walaupun banyak percubaan-percubaan dan asakan-asakan dari kedua-dua pasukan namun perlawanan terencat dengan terlalu banyak kekasaran yang berlaku dan pengadil perlawanan dilihat tidak berjaya mengawal perlawanan dengan baik.

Tamat perlawanan, Johor FC 1, Kelantan 1, jika permainan seperti ini diteruskan oleh Kelantan, harapan untuk mengekalkan kejuaraan Piala Malaysia untuk 2 musim berturut-turut dilihat agak samar-samar. Kelantan kini memimpin saingan di kumpulan C dengan perbezaan jaringan gol dengan FELDA United. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...