Sunday, September 11, 2011

Midfield Hancur, Rosak Game

Sekadar gambar hiasan

My 2 cents yang tak seberapa.

Semalam, aku ke Stadium Sultan Muhammad IV untuk menyaksikan perlawanan peringkat kumpulan Piala Malaysia diantara Kelantan dan Johor FC. Perlawanan berkesudahan dengan Kelantan menang tipis 2-1. Tetapi game tersebut sangatlah membosankan.

Game Kelantan seingat aku jarang membosankan, selalunya main dengan high pace, short passing dan dribbling-dribbling yang memukau, tetapi aku tak tahu apa yang jadi semalam, mungkin kerana hujan dan padang licin.

Bagi aku, dalam bolasepak, midfield boleh diibaratkan sebagai nadi sesebuah pasukan, jika barisan tengah hancur maka rosaklah seluruh game. Barisan tengah Kelantan diketuai oleh Badhri Radzi a.k.a Piya yang bertindak selaku Attacking Midfielder sambil dibantu oleh Shakir Shaari yang dilihat bermain lebih kepada box to box midfilder. Azwan Roya di sayap kiri dan S.Chanturu di sayap kanan.

Korang lihat lah macammana Piya main semalam,  TERUK, Shakir juga tak perform seperti biasa, maka hancurlah game semalam, walaupun Kelantan ada penyerang terbaik negara, Norshahrul Idlan Talaha namun tanpa feeder yang berkesan Matyo jugak tak boleh nak score.

Selain itu, jika barisan tengah gagal berfungsi dengan baik our back 4 pon akan turut terima kesan. Yang aku lagi hairan, kenapa Shakir Shaari yang dibawa keluar sedangkan Piya main lagi teruk ? Passing tak sampai, dribbles tak lepas nak kejar bola malas - itu lah dia, Piya semalam. Tapi Shakir yang dibawa keluar, sometimes i don't understand cara pemikiran Dato' Karathu.

Apa yang membuatkan PIYA seakan tidak boleh digantikan ?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...