Wednesday, September 14, 2011

Kelantan Tewas

#MuhdShamil

Status selaku penyandang juara nyata tidak memberi sebarang makna buat pemain Kelantan apabila mudah dijinakkan oleh 'budak Felda' dengan jaringan 2-0 di Stadium Selayang sebentar tadi.

Credit : DuniaSukan
Permukaan padang tidak memuaskan, mutu pengadilan kurang baik, Felda menang nasib, tersebut antara alasan-alasan yang diguna pakai namun satu perkara yang harus para penyokong Kelantan terima ialah, juara bertahan tewas disebabkan terlalu leka.

Sejak dari sepak mula, tuan rumah tampak selesa mengatur serangan dan sebaliknya buat pasukan pelawat yang beraksi di hadapan lebih 1000 penyokong sendiri. Keadaan permukaan padang yang becak sedikit merencatkan perlawanan, namun, Felda United dilihat terlebih dahulu berjaya menyesuaikan diri.

Akhirnya, Felda United berjaya memecah kebuntuan apabila Faderin Kadir merembat deras bola ke gawang Kelantan untuk meletakkan Felda United dihadapan. Kelantan yang baru terjaga dari lena cuba untuk melancarkan beberapa serangan, namun, semuanya gagal. 

Bersambung babak kedua, Para pemain Kelantan dilihat baru dapat menyesuaikan diri dengan keadaan padang. Mereka melancarkan seranggan bertali arus dengan Felda United jarang-jarang sekali mendapat peluang untuk membuat serangan.

Terlalu ghairah menyerang, Kelantan terlupa untuk bertahan. Felda United bijak mengambil peluang apabila pemain pinjaman mereka, D.Savindraan berjaya melepaskan satu rembatan leret melepasi Subra sekali gus menewaskan Shahrizan Ismail untuk kali kedua.

Dato' M.Karathu melakukan beberapa pertukaraan dan percaturan tersebut nampak seperti bakal berhasil apabila Kelantan kembali menguasai perlawanan dengan percubaan demi percubaan dilepaskan dari segenap sudut, namun kekebalan penjaga gol Felda United, Hamsani Ahmad terbukti apabila mudah menafikan semuanya.

Dengan kemenangan ini, Felda United telah berjaya menamatkan badi tewas kepada pasukan Kelantan yang menghantui mereka sejak semusim yang lalu, kini Felda United berada di tangga teratas kumpulan dengan mengumpul 9 mata maksima sambil diikuti Kelantan di tempat kedua dengan 6 mata.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...