Saturday, September 17, 2011

Kejutan Demi Kejutan

#MuhdShamil

17 September 2011 merupakan hari yang banyak mencipta kejutan dalam arena bolasepak negara dan juga antarabangsa. Dari team power hingga team bangang kepada team lauk pergi ke team kepala lutut, semuanya membuat kejutan malam ini.

Memandangkan aku ni seorang yang patriotik, jadi lebih baik, lebih cantik dan lebih molek aku mulakan ulasan aku untuk team-team kat negara kita ni, yang sekarang ni tengah rancak bersaing dalam merebut kejuaraan Piala Malaysia.

So, the biggest surprise malam ni ialah apabila Skuad Hoben Jang Hoben tewas mengejut kepada PKNS FC. 2-0 pulak tu, Negeri Sembilan hanya memerlukan satu mata sahaja lagi untuk mengesahkan tempat untuk ke suku akhir dan PKNS dilihat bukan sesuatu yang sukar untuk ditewaskan tapi perkara sebaliknya berlaku. 

Last game, Nogori tewaskan juara FA Cup, Terengganu, malam ni tewas kepada Juara Liga Perdana, so, jika guna akal pendek, Liga Perdana lagi power dari FA Cup (Ape ke bangang sangat pemikiran) Bagi aku, Terengganu akan tamatkan saingan group stage ni sebagai juara walaupun sekadar menang tipis dengan Sime Darby tadi.

Selain tu, tak ada kejutan sangat selain Kenari seri 3-3 dengan Johor, ape kene dengan kenari ni ? Tertanya-tanya mana Selangor ? Selangor tewas di laman sendiri, Selangor 33 1-2 T-team (Ni bukan kejutan pon, dah selalu jadi) Btw, khabarnya Ultras Selangor pergi kumpul dekat hotel penginapan pemain habis game tadi, mintak Devan letak jawatan.


Di liga orang putih pulak, the biggest surprise bagi aku ialah kemenangan bergaya QPR ke atas Wolves, 3-0 beb! Pemain kegemaran penyokong Arsenal, Joey Barton pon score woo! terbaik lah QPR (ahli kipas angin) For ur infomation, aku tak sokong QPR, cuma aku akan sokong bila lawan Arsenal jer.

Arsenal mana Arsenal. Fulltime, Blackburn 4-300 3 Arsenal, Arsenal's goals scored by Gervinho, Sagna and Koscielny. Benda ni bukan kejutan jugak, ye lah, 2-0, 8-2, 4-3. Powernyer Arsenal! Arsene Wenger dengan K.Devan mana lagi power ?!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...