Thursday, September 29, 2011

Tiada Sebab Untuk Apek Berhijrah

Credit : Userun Photography
Seperti pemain-pemain lain, nama penjaga gol paling sensasi di negara, Khairul Fahmi Che Mat atau Apek juga tidak terlepas daripada gosip-gosip perpindahan untuk musim baru yang akan menjelang nanti.

Terbaru, terhangat dan paling hangat, pasukan Selangor dikhabarkan giat berusaha untuk membawa Apek ke pasukan mereka untuk musim hadapan untuk menyelesaikan masalah ketandusan penjaga gol berkaliber yang mereka hadapi sejak penghijrahan Hamsani Ahmad ke FELDA United awal musim lalu.

Walaupun khabar angin tersebut dinafikan serta-merta oleh pengurus pasukan Merah Kuning, Dato' Hamidin namun peribahasa jika tiada angin masakan pokok bergoyang tampak sesuai digunapakai untuk perkara ini. Selangor mampu untuk mendapatkan khidmat Apek dengan cara penebusan kontrak walaupun kontraknya bersama Kelantan masih panjang.

Namun, bagi penulis, penyokong-penyokong Kelantan tidak perlu gusar atau bimbang dengan perkara ini kerana pada pendapat penulis TIADA SEBAB UNTUK APEK BERHIJRAH. Beliau kini berada dalam terbaik bersama Kelantan, tiada sebab untuk beliau ke pasukan lain.

Kelantan adalah pasukan terbaik untuk Apek beraksi. Selain selalu menjadi pilihan utama jurulatih, Khairul Fahmi juga boleh mengutip seberapa banyak pengalaman beraksi di saingan peringkat antarabangsa di kejohanan AFC bersama Kelantan musim hadapan. Satu pengalaman yang pastinya sangat berguna dalam membantu pasukan Kelantan sendiri dan juga yang lebih penting, pasukan negara kita. Malaysia.

Kesimpulanya, penyokong-penyokong Kelantan tidak perlu bimbang akan kehilangan Apek kerana penulis yakin Apek tidak akan kemana-mana dalam waktu terdekat ini. Posisi utama Apek dah isi, sebagai back-up, Kelantan sudah ada Shahrizan Ismail. Namun, andaikata kedua-dua mereka tidak dapat beraksi, siapa yang bakal mengisi kekosongan tersebut ?

Penjaga-penjaga gol muda Kelantan seperti Norhadi, Jud Tanna dan juga Syazwan dilihat masih belum mampu menggalas tugas selaku penjaga gol utama. Mereka kurang pengalaman. Nak tahu siapa penjaga gol yang bakal dibawa masuk ? nantikan pendedahan eksklusif dari kami !




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...