Thursday, June 30, 2011

Safiq Rahim Ke Indon ?


Kapten pasukan kebangsaan, Mohd Safiq Rahim yang sebelum ini dikaitkan dengan penghijrahan ke pasukan Kelantan kini dikatakan berminat untuk mengikut jejak langkah bekas rakan sepasukannya, Mohd Safee Sali untuk mencuba nasib di pasukan di negara jiran, Indonesia.

Dikhabarkan Safiq Rahim sememangnya berminat untuk beraksi di sana untuk mencari pengalaman baru dan beliau selalu mengikuti perkembangan pasukan-pasukan di sana. Beliau dikatakan berminat untuk berkhidmat bersama pasukan Persib Bandung kerana beliau tahu akan nama besar pasukan itu.

Selain Persib, Persija Jakarta, Persiba Balikpapan, Pelita Jaya dan Sriwijaya FC juga adalah antara pasukan yang menjadi sasaran 'wesley sneijder Malaysia' ini. "Ya, Safiq memang ingin sekali merumput di Indonesia. Dia ingin mencari pengalaman di sini. Ketertarikannya setelah mendengar banyak masukan dari Safee. Dan untuk saat ini sudah ada beberapa tim besar yang menjadi bidikannya, termasuk Persib," - agent Safiq di Indon.

Pemain berusia 24 tahun ini menjadi perancang tengah pasukan kebangsaan dan Selangor FA. Cara permainannya yang tenang dan kemampuan beliau untuk memberi motivasi kepada rakan-rakan ketika di padang membuatkan beliau diberikan kepercayaan untuk memakai lilitan kapten pasukan kebangsaan dan juga Selangor.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...