Tuesday, June 21, 2011

Jangan Terlalu Yakin , Masih Ada 90 Minit


'Jangan overconfidence , masih ada 90 minit di Bukit Jalil' itulah pesanan ketua jurulatih pasukan Olimpik Malaysia, Ong Kim Swee kepada anak buahnya.

Walalaupun keputusan yang agak baik berjaya dibawa pulang ke Kuala Lumpur apabila skuad negara berjaya mengikat Lubnan di Beirut dengan keputusan seri tanpa jaringan namun keputusan itu tidak mengesahkan kemaraan skuad negara ke peringkat seterusnya malah masih ada satu perlawanan di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 23 jun ini.

Untuk terus mara ke peringkat seterusnya, Ong Kim Swee tiada pilihan lain selain memenangi perlawanan timbal balik di Bukit Jalil nanti. Corak permainan pantas dan menyerang nampaknya jalan terbaik buat Ong Kim Swee apabila corak bertahan tampak tidak menjadi pada perlawanan pertama di Lubnan baru-baru ini.

Nama-nama seperti Fadhli Shas , Muslim Ahmad dan Mahali Jasuli antara nama yang wajar dikekalkan di barisan pertahanan manakala di barisan tengah pula, Wan Zack Haikal , Irfan Fazail dan Wan Zaharulnizam antara yang dapat meningkatkan tempo perlawanan.

 Di barisan serangan pula penyerang tinggi lampai Izzaq Faris Ramlan nampaknya memerlukan seorang lagi pemain penyerang untuk membantu beliau , Ahmad Fakri Saarani adalah antara calon terbaik untuk mengisi tempat tersebut andai beliau pulih dari kecederaan jika tidak Thamil Arasu , Shahrul Azwari dan Ferris Danial  bersedia untuk beraksi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...