Friday, June 17, 2011

Preview Perlawanan : Malaysia lwn Myanmar


Credit to Epick Pique

Penjaga gol :
Di posisi penjaga gol , Mohd Sharbinne Allawee Ramli dijangka akan mengisi kekesongan yang ditinggalkan oleh Khairul Fahmi Che Mat yang bersama skuad Olimpik negara. Manakala penjaga gol tinggi lampai yang beraksi salaku penjaga gol nombor 3 pasukan Harimau Muda A, Kishok Sasikumar dijangka sekadar memanaskan bangku simpanan.

Credit to Epick Pique
Pertahanan :
Di posisi pertahanan pula, pemain pertahanan kental Kelantan, Mohd Farisham Ismail dijangka akan melakukan 1st debut beliau bersama skuad kebangsaan malam esok dibantu Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak di posisi pertahanan tengah, di posisi pertahanan kiri pula, Mohd Asraruddin Putra Omar dijangka akan beraksi manakala Mohd Helmi Remeli akan beraksi di posisi pertahanan kanan.

Credit to Epick Pique
Tengah :
'Xabi Alonso Malaysia' , Mohd Shakir Shaari juga dijangka akan melakukan 1st debut bersama skuad kebangsaan selaku centre midfielder manakala ketua pasukan negara, Mohd Safiq Rahim akan beraksi sebagai 'attacking midfielder' dan dibantu oleh Amirul Hadi Zainal dan S.Kunalan di posisi sayap kiri dan kanan.

Credit to Epick Pique
Serangan :
Di posisi serangan, ketua jurulatih negara, Datuk K.Rajagobal dijangka akan menggunakan seorang penyerang sahaja. Penyerang Terengganu, Abdul Hadi Yahya dijangka akan diturunkan sebagai penyerang tunggal kerana khidmat Norshahrul Idlan Talaha tidak dapat digunakan kerana kecederaan yang dialamami beliau. Manakala pemain prolifik Kedah, Baddrol Bakhtiar akan turun sebagai backup striker membantu Abdul Hadi merobek gawang Myanmar.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...