Sunday, June 12, 2011

Kijang Hampa , Penyu Gembira



Puluhan ribu penyokong The Red Warriors pulang hampa apabila pasukan kesayangan mereka tumpas 2-1 dalam perlawanan akhir Piala FA yang penuh dramatik di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.

Beraksi di hadapan kira-kira 65 ribu penyokong sendiri, sang kijang nampak gugup apabila asakan demi asakan dilancarkan oleh pasukan Terengganu pada awal babak permainan, namun Kelantan tidak mengambil masa lama untuk menyesuaikan diri. Serangan demi serangan dilancarkan melalui rangkaian penyerang Kelantan yang diketuai oleh Norshahrul Idlan Talaha.

Pasukan Terengganu juga tidak kurang hebatnya apabila beberapa serangan yang dilakukan hampir membuahkan hasil, namun tiada jaringan yang dapat dihasilkan oleh kedua-dua pasukan sehingga tamat separuh masa pertama.

Bersambung babak kedua, corak permainan laju yang ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan membuatkan penyokong masing - masing tidak sedap duduk apabila 'counter attack' yang berbahaya dilakukan oleh kedua-dua pasukan.

Credit : Mohd Adlan

 Pada minit ke 78, Stadium Nasional Bukit Jalil bergegar dengan sorakan para penyokong The Red Warriors apabila pemain 'lipas kudung', Nurul Azwan Roya menjaringkan gol pertama perlawanan. Tersentap dengan gol tersebut, sang penyu menggandakan asakan ke arah kubu Kelantan namun semuanya sia-sia.

Dikala semua penyokong Kelantan tampak sudah dibuai mimpi menjulang trofi Piala FA, pemain pertahanan kanan Kelantan, Mohd Daudsu Jamaluddin  menanduk masuk bola ke gawang sendiri pada minit ke 99 perlawanan, 8 saat sebelum tamat. Para penyokong Kelantan bagaikan tidak percaya, terdiam serta merta sementara penyokong Terengganu terus berpesta.



Perlawanan yang diheretkan ke masa tambahan akhirnya tamat dengan kemenangan berpihak kepada pasukan Terengganu. Gol kemenganan dijaringkan oleh pemain gantiaa, Nordin Alias pada babak kedua masa tambahan. 

Keputusan Akhir :
Terengganu [2] - [1] Kelantan

Pemain terbaik pilihan Shamil10 :
Terengganu : Ashaari Samsuddin
Kelantan : Nurul Azwan Roya

2 comments:

  1. sedih aku bila pk ms ni..masing2 terkedu je. haih. frust

    ReplyDelete
  2. takdir bro , next time cuba lagi , dun worry , if rezeki kita , kita mesti mng bro ! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...