Friday, October 21, 2011

Separuh Akhir Piala Malaysia 2011

Memandangkan team yang gua dokong, sokong, jadi kipas susah-mati iaitu Kelantan dah terkulai seawal suku akhir, kalah pulak dengan ganu kitewww, so, gua mengalihkan sokongan gua seketika kepada Terengganu, bukan lalang.

Ok, malam ni, Penyu bakal berentap dengan si gergasi merah yang macam belum sunat tu. Seperti biasa, semasa main dalam bendang di Shah Alam, Terengganu berjaya score dua bijik, so, mesti korang tau kan taktik Irfan Bakti bila dah leading, kena tackle ala pondan pon dah terlantar macam kena tembak, tapi takpe, perkara biasa.

Selangor kali ni lebih tertekan, biasa tak pe la, before game K.Devan dah cakap besar, nak tak nak, naik la jugak morale pemain-pemain tu sikit kan, tapi sekarang Devan dah takde. Jadi gua predict, macam biasa, Selangor memang kena ayam habis-habisan malam ni dek penyu-penyu semua.

Selangor ni biasa lah, bila tertekan, mula lah buat perangai kan, nanti kalau ade jadi kes Zidane dengan Materazzi tak payah buat-buat terkejut lah, Selangor, biasa lah bila dah kalah, misi 33 ? lain kali lah ye. Amri dijangka akan kembali dalam skuad malam ni, tapi Hardi pulak accident motor. Tapi takpe, Safiq power! freekick ke awan birunya bakal buat Sharbinee tergugat.

Ok, now kita ke Nogoghi pulak, jang-jang dah bising, kata nak buat macam kat Stadium San Siro malam ni, kita tengok kita tengok. Misi adik-abang ke final nampaknya macam tak jadi sebab T-team ni gua tengok lawan rival-rival dia je power, kalau lawan bukan rival, entahlah. Tiga gol diperlukan T-team, mampukah ? gua rasa mustahil, kalau mampu pon, Fakri pon balas sebijik dua, ala player Malaysia la kata kan.

So, gua predict tahun ni Terengganu je yang masuk final, ye lahh, mana boleh final main tiga team kan, ehh sape lagi satu team ? woii, Pahang la woii, Sultan Bola dah lama tunggu dekat Bukit Jalil. Ape ingat Pahang tak power ker !!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...