Wednesday, October 26, 2011

Bangang Arsenal, Bangang Lagi FAM


Semua sedia maklum, Arsenal merupakan pasukan bolasepak paling bangang di abad ini, namun disebalik itu, apa yang anda-anda semua mungkin tidak tahu ialah ada lagi persatuan yang lebih bangang dari pengurusan Arsenal. Persatuan tersebut ialah Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM)

FAM yang kini berada dalam senarai Top 10 Most Stupid Association on Planet Earth sedang mendaki untuk sampai ke tangga pertama senarai tersebut. Sasaran tersebut dijangka akan tercapai pada 29 October 2011 ini dimana FAM akan merampas takhta dari Persatuan Penyokong Arsenal.

Onar terbaru yang dibuat FAM dalam mencapai sasaran mereka ialah menaikkan harga tiket perlawanan akhir Piala Malaysia. Cuba lihat statistik ini. Tahun 2009 - tiket RM20, Tahun 2010 - tiket RM30 dan tahun 2011 - tiket RM50. Ini lah ciri-ciri yang diambil kira oleh para juri dalam pemilihan persatuan paling bangang itu.

Para penyokong Negeri Sembilan dah kata, mereka akan tetap pergi ke Stadium Shah Alam hari game, tapi mereka akan bukak big screen kat luar Stadium. Lagi hangat Mr Presiden FAM dengan kuncu-kuncunya yer dok. Apa sebab Mr Presiden tak bertimbangrasa naik kan harga tiket ? alah, team Mr Presiden kan mana masuk final, Piala Malaysia pon tak dapat masuk.

Tapi, di sebelah pantai timur, para penyokong Terengganu katanya juga akan pergi dan masuk ke stadium, secara automatiknya kena beli tiket la kalau nak masuk kan. Katanya 30,000 tiket yang diperuntukkan kepada Persatuan Bolasepak Terengganu (PBSNT) dah habis terjual, mulanya kata nak boikot jugak, tapi dah dapat subsidi, ape lagi kan.

Di sini gua berani cakap, yang beli tiket guna duit subsidi ni hanya yang bodoh dan tak reti nak sokong bola. Tahukah anda, duit subsidi ni duit anda semua juga ? Bukan kah lebih bermanfaat jika digunakan untuk bantu golongan-golongan lebih memerlukan ? jika anda beli jugak guna duit subsidi ni, lagi lah untung FAM, lagi lah buncit perut sekor-sekor dalam tu. 

Maka dengan ini, gua mengisytiharkan, gua nak pergi tengok game Arsenal lwn Chelsea, baik tengok Frimpong dari tengok muka Mr Presiden FAM iyer dok ?

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...