Sunday, October 9, 2011

Hati-Hati Dengan Si Baby Faced Assasins


Malam ini, Juara Piala Malaysia 2010, Kelantan bakal berkunjung ke Kuala Terengganu untuk berentap dengan Juara Piala FA 2011, Terengganu untuk aksi suku akhir pertama saingan Piala Malaysia 2011. Seperti yang korang tahu, Terengganu merupakan antara pasukan yang mempunyai ramai pemain bintang. Barisan serangan mereka juga tidak boleh dinafikan kehebatanya.

Satu tugas getir menanti barisan pertahanan Sang Kijang. Tahu lah kan, ketua jentera serangan mereka, bukan calang-calang, pemenang kasut emas, Abdul Hadi Yahya, dibantu pula oleh pemain lincah, Abdul Manaf Mamat tak lupa juga kepada pemain tengah mereka, Ismail Faruqi dan FLANKER mereka, Joseph Kalang Tie dan Ashaari Shamsuddin.

Apa yang penulis nak sentuh disini ialah tentang pemain sayap kiri mereka, Mohd Ashaari Shamsuddin. Pemain yang harus diberi perhatian khusus oleh barisan pertahanan Kelantan dan jika perlu kaedah man-to-man marking adalah perlu. Ashaari atau popular dengan nama Saha ini nampak tidak berbahaya, namun, jika bola dikaki beliau, baik hati-hati atau gawang anda terkoyak.

Penulis menggelarkan beliau sebagai Baby Faced Assasins, nampak tak bahaya tetapi hakikatnya lebih bahaya dari semua pemain yang berada di atas padang. Jangan bagi peluang kepada beliau untuk berlegar dalam D-BOX anda! apa yang membuatkan Ashaari ni hebat sangat? PACE yang tinggi, INDIVIDUAL SKILL yang menarik, dan kebijaksanaan menghidu peluang terhidang. Itu lah kelebihan beliau.

Nak tambah info sikit boleh tak? penulis ada tanya sama itu Rajagobal, kenapa tak ambik Ashaari main national team, ni jawapan beliau "Saya tak suka pemain yang suka score gol" (rekaan semata-mata, tiada kaitan dengan yang masih hidup atau yang sudah tiada)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...