Wednesday, October 5, 2011

Abramovich : Ade Aku Kesah ?

#MuhdShamil

Dah lama sebenarnya aku tak up kan entry pasal team-team kat Eropah ni, biasalah bolasepak di Malaysia lebih menarik kan, ada Rajagobal, ada K.Devan, ada FAM, auwww! ok, back to the topic, entry kali ni bertujuan untuk menganjing brader ni, owner pasukan yang diwakili rata-rata pemain TUA dan LEMBAB. Roman Abramovich.

Point menganjing pertama, striker berharga 50 juta, dah nak dekat semusim main dengan team ni, tapi baru jer score 4 goal, striker score 4 goal? hehehe. Satu strategi ekonomi yang sangat menarik cuba ditonjolkan oleh brader Abra. Ape sebab beli sebenarnya? pada aku, hanya untuk melemahkan Liverpool jer, kahkahkah.

Point kedua, dengan keegoan pemilik kelab hingga ke pihak pengurusan membuatkan pemain juga terikut sama. Kelab ini lah yang paling terkenal dengan perangai-perangai pemainnya diluar padang (atas padang Man City menang). Tahukah anda, kapten mereka sendiri suka merembat gelfren kawan. Tapi pemain itu masih diberi kepercayaan untuk memakai lilitan kapten pasukan, ape bangang ?

Point ketiga, 5 manager dalam 8 tahun? disini siapa yang bangang sebenarnya? beberapa piala dalam 8 tahun tapi masih kene buang atau 7 tahun tanpa sebarang piala masih diberi kepercayaan? (merujuk kepada guru besar tadika Emirates) yang pasti, ini satu penghinaan kepada manager-manager yang kene buang tu.

Cukuplah tu, tak boleh nak lebih-lebih nanti pakcik-pakcik Chelsea marah atau butthurt pula kan, ye lah, aku pon ada adab, kene hormati orang-orang yang lebih tua dari kita kan. Tapi sebelum aku akhiri post kali ni, aku nak kepilkan apa komen Abramovich sendiri apabila aku tanyakan dia soalan tentang point-point diatas. Ini jawapan dia - "Ade Aku Kesah?" lantak lah, tak lama lagi, boleh la ganti tempat Arsenal di tangga tercorot Liga sementara Arsenal bertarung di Npower League.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...