Monday, May 16, 2011

Aziz Boleh Dipuji


Abdul Aziz Ismail yang suatu ketika dahulu pernah mewakili skuad negara sekarang beraksi untuk skuad Kijang. Aziz merupakan pemain pertahanan kanan. Pemain yang bertubuh kecil ini merupakan seorang pemain yang lincah dan laju.

Walaupun jarang diberi peluang beraksi dalam skuad Kelantan namun semalam setelah diberi peluang untuk beraksi dalam perlawanan separuh akhir kedua Piala FA di Kota Bharu, Aziz menampilkan aksi yang mantap tanpa 'karat'.

Beliau beraksi selama 90 minit perlawanan dengan baik sekali, tiada kesilapan-kesilapan besar ynag beliau lakukan. Beliau juga banyak membantu jentera serangan melalui 'crossing-crossing' beliau yang cantik. Jika sebelum ini penyokong Kelantan ragu-ragu akan kebolehan Aziz, sekarang mereka sudah saksikan kemampuan sebenar bekas pemain PLUS FC ini.

Jurulatih Kelantan, Dato' M.Karathu juga memuji aksi Aziz. Sekarang jika Zairul Fitri mengalami sebarang kecederaan atau digantung perlawanan seperti semalam. Dato' M.Karathu tidak perlu bimbang tentang siapa yang mampu menggantikan tempat Zairul kerana penulis yakin Abdul Aziz Ismail dapat menjalankan tugas beliau dengan baik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...